Tämä päivä alkoi oikeastaan jo eilen, kun saavuin tämän päiväiselle tapahtumapaikalle nukkumaan, ettei mittapuussani viikonlopun aikaisen herätyksen tarvinut olla yhtään sen aikaisempi ajomatkan vuoksi, kuin mitä se nyt jo oli. Luvassa oli klo 10:00 local time alkaen epämääräinen määrä tutustumislentoja. Nyt jo rutiinilla soitin pinnat hyvissä ajoin ennen actionin alkamista. (Olen muuten melkein luvannut joku kerta pytää EFD133A-G alueille pintoja min. FL 65; yrittänyttä ei laiteta, ja ei voi saada jos ei pyydä, tuskin tyrkyttävät?) Heti aamusta oli tekemisen meininki ja homma vahvasti hallussa. Pitkään mukana touhuissa ollut sanoi, että vanhan silmä melkein kostuu. Kiitos!
Kolmella kaksipaikkaisella tutustumislentoja 19, joista 10 tonniin. Oma porukka lensi lisäksi 6 keikkaa. Päivä meni niin putkeen ja pulkkaan, kuin olla ja voi. Kädestä pitäen kiitoksia paikan päällä, ja viesteillä vielä perään. Haluavat lentää jatkossakin.
En vielä(kään) päässyt siipitytöksi, mutta siivenkärkeen kyllä. Ja köydenpäähän. Tsemppariksi, lisäkeikkojen myyjäksi, koneen lykkijäksi, henkilökohtaiseksi avustajaksi, koordinoijaksi, homman haltuun ottajaksi, ohjeiden jakajaksi, hallin ovien nostajaksi, jälkipyykin ja -tiskin pesijäksi, seurustelijaksi. Porukka toimi hyvin yhteen ja hauskaa oli kaiken läpän heiton lisäksi. Tuli sitä vaihdettua muutama fiksumpi ajatuskin kuin mikä menee suun soittamisen listalle.
Päivä oli pitkähkö ja mehuja imevä, mutta antoisa, ihana. Tykkään toiminnasta. Varsinkin silloin kun se menee putkeen. Ja itsellä ollut edes joku rooli siihen vaikuttamassa. Näitä lisää! Vaikka olen se ujo, hiljainen, sisäänpäinkääntynyt, niin rakastan, kun saan ohjat käsiini, ja homma rulettaa! Ei se valta tai kontrolli, vaan homman pitää rulettaa niin kuin tarkoitus on ollut. Jos ei muuten, niin sitten omasta toimestani. Taidan kestää epäkontrollia ja -järjestäyneisyyttä yhtä paljon kuin epärehellisyyttä.